عرضه شیرخشک با کدملی در داروخانهها ممنوع است

مدیرکل فرآوردههای غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: عرضه شیرخشک با رایه کد ملی توسط داروخانهها تخلف است و مردم در صورت مشاهده آن را به معاونت غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی گزارش دهند.
به گزارش فارماتودی، فرامرز خداییان در گفتوگو با ایرنا افزود: سالانه حدود ۵۰ میلیون تن شیرخشک در کشور تولید میشود و امسال این ظرفیت را به ۶۰ میلیون تن افزایش دادهایم و اکنون مشکلی در خصوص کمبود و عرضه شیرخشک نداریم.
او اظهار داشت: داروخانهها موظف هستند شیرخشک را بدون ارایه کدملی و به تعداد نامحدود به مردم عرضه کنند، در خصوص شیرخشکهای رژیمی که برای کودکان خاص مورد مصرف قرار میگیرد نیز مشکل کمبود نداریم و بیشتر از نیاز بازار توسط صنایع تولید میشود.
خداییان تاکید کرد: حال حاضر بسیاری از صنایع حتی بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تولید را افزایش دادهاند، البته ممکن است تعداد محدودی شیرخشک با برندهای خاص در داروخانهها موجود نباشد که در این زمینه نیز سودجویی میشود و ما به این موضوع رسیدگی میکنیم.
این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: مشکلی در تولید شیرخشک و مواد اولیه آن نداریم و صنایع ما آمادگی دارند بیش از نیاز نیز در ماه تولید کنند.
به گفته خداییان، شیرخشک از اقلام ضروری بوده و ارائه کدملی برای تهیه آن صحت ندارد و تخلف داروخانه محسوب میشود.
لینک کوتاه : https://pharmatoday.ir/?p=9760




