ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک
دکتر سجاد اسماعیلی ، با اشاره به راهاندازی سیستم پیامک شیرخشک گفت: پیامکهای شیرخشک برای متقاضیان شیرخشکهای معمولی به منظور اطلاع رسانی به آنها از میزان سهمیه باقیماندهشان ارسال میشود.
او افزود: ماهانه به کد ملی هر نوزاد ۱۰ قوطی شیرخشک به صورت یارانهای و ۱۰ قوطی نیز به صورت غیریارانهای ارائه میشود و با راهاندازی سیستم پیامکی متقاضیان میتوانند میتوانند از میزان سهمیه باقیمانده خود بعد از هر خرید مطلع شوند.
اسماعیلی با بیان اینکه پیامک به شماره سرپرست نوزاد ارسال میشود، گفت: به جهت جلوگیری از سوء استفاده از کد ملی و همچنین جلوگیری از دریافت هزینه بیشتر بابت قیمت شیرخشک این سیستم پیامکی راهاندازی شده است.
او گفت: به محض ورود و ثبت کد ملی نوزاد در سامانه، سیستم ارسال پیامک برای سرپرست نیز فعال میشود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تأمین شیرخشکهای معمولی(رگولار) وجود ندارد و بازار به تعادل عرضه و تقاضا رسیده است.
بیشتر بخوانید: ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشکتعادل عرضه و تقاضا به بازار شیرخشک بازگشت
اسماعیلی با تأکید بر اینکه سازمان غذا و دارو علاوه بر نظارت بر کیفیت فرآوردههای سلامت محور، تسهیل دسترسی مردم به این فرآوردهها را هم جزو وظایف ذاتی خود میداند، گفت: با اجرای طرح ساماندهی شیرخشک، ضمن اصلاح سیاستهای ارزی این حوزه و حمایت از تولیدکنندگان این حوزه، هیچ تغییر قیمتی در این فرآورده برای مصرف کننده واقعی صورت نگرفته است و با ارائه کدملی کودکان زیر دوسال شیرخشک بدون تغییر قیمت در دسترس است.
نمونه پیامک ارسالی برای متقاضیان شیرخشک:
*متقاضی محترم شیرخشک رگولار:* *تعداد ۱ قوطی به قیمت مجموع …ریال توسط داروخانه ‘…’ به شما تحویل داده شده است. چنانچه در تعداد و یا مبلغ پرداختی بابت شیرخشک مغایرتی وجود دارد، از پذیرش آن امتناع نموده و شکایت خود را به معاونت غذا و داروی مربوطه منعکس بفرمایید*